#JoTambéHiVullAnar
Campanya per reclamar una educació pública inclusiva
Educació inclusiva i necessitats territorials
Les necessitats quant a educació pública i inclusió de l'alumnat amb NESE són diverses i varien segons l'àrea territorial, d'acord amb factors com ara la naturalesa dels centres educatius, el context socioeconòmic, la dotació de recursos educatius, les polítiques locals d’inclusió o la formació del personal docent, entre d'altres.
Us proposem algunes preguntes per inspirar-vos a avaluar aquestes necessitats:
- Saps si el centre educatiu té protocols per avaluar les necessitats educatives específiques?
- Hi ha alguna col·laboració entre el centre educatiu i serveis externs per donar suport a l'alumnat amb NESE?
- De quin tipus de professionals disposa el centre per atendre la diversitat?
- Saps si el professorat rep formació en matèria d’educació inclusiva?
- Els espais del centre educatiu són adequats?
- Consideres que la comunicació entre el centre educatiu i les famílies és fluïda?
- Quines millores creus que el centre educatiu podria fer per atendre l’alumnat amb NESE?
- Consideres que el menjador escolar és suficientment inclusiu?
- Les activitats extraescolars estan pensades per incloure a tot l'alumnat que hi ha al centre?
L'objectiu d'aquest debat és que pugueu compartir quines necessitats heu identificat des de l'AFA en relació amb l'àrea territorial on es troba el vostre centre educatiu.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
ESCOLA J BALMES SANT FELIU CODINES
-L’escola disposa de protocols de detecció , seguiment i intervenció, però a les famílies ens costa seguir-ho. El curs passat l’AFA va organitzuna reunió direcció-EAP-famílies on es va tractar això. En aquest sentit està molt bé que l’AFFAC creï una guia, no només de recursos, sino també dels circuits de detecció).
- Si la família ho autoritza, l'escola es coordina amb els serveis externs (psicòlegs...) però hi podria haver més fluidesa. La comunicació amb l'escola depèn molt del tutor de l'alumne.
- L’escola té 2 MESI, 1 psicopedagoga de l’EAP un dia a la setmana i recursos com el CEEPSIR, i el CRETDIC, però queda curt i la mancança principal que observem és en aquest sentit.
- L’escola proporciona al professorat formació a través cursos i/o xerrades. Fa poc han fet un curs sobre “processos restauratius”.
- Les aules podrien ser més espaioses i amb equipament més nou. El pati també podria estar més adequat per a oferir diferents espais de joc.
Carregant els comentaris ...