#JoTambéHiVullAnar
Campanya per reclamar una educació pública inclusiva
Educació inclusiva i necessitats territorials
Les necessitats quant a educació pública i inclusió de l'alumnat amb NESE són diverses i varien segons l'àrea territorial, d'acord amb factors com ara la naturalesa dels centres educatius, el context socioeconòmic, la dotació de recursos educatius, les polítiques locals d’inclusió o la formació del personal docent, entre d'altres.
Us proposem algunes preguntes per tal d'avaluar aquestes necessitats:
- Quins protocols se segueixen per a l'avaluació de les necessitats educatives especials?
- Hi ha una col·laboració entre el centre educatiu i serveis externs per donar suport a l'alumnat amb NESE?
- Quina formació rep el professorat en matèria d’educació inclusiva?
- Com s’adapta el currículum per atendre la diversitat d’alumnes amb NESE?
- Els espais del centre educatiu són adequats?
- Hi ha programes de mediació o suport emocional per atendre possibles situacions de discriminació o aïllament de l’alumnat amb NESE?
- Com s'implica a les famílies en l’atenció educativa de l’alumnat amb NESE?
- Hi ha canals de comunicació fluids entre el centre educatiu i les famílies?
- S'han identificat àrees de millora en l'atenció inclusiva per part del centre educatiu?
L'objectiu d'aquest debat és que pugueu compartir quines necessitats heu identificat des de l'AFA en relació amb l'àrea territorial on es troba el vostre centre educatiu.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...