#JoTambéHiVullAnar
Campanya per reclamar una educació pública inclusiva
Educació inclusiva i necessitats territorials
Les necessitats quant a educació pública i inclusió de l'alumnat amb NESE són diverses i varien segons l'àrea territorial, d'acord amb factors com ara la naturalesa dels centres educatius, el context socioeconòmic, la dotació de recursos educatius, les polítiques locals d’inclusió o la formació del personal docent, entre d'altres.
Us proposem algunes preguntes per inspirar-vos a avaluar aquestes necessitats:
- Saps si el centre educatiu té protocols per avaluar les necessitats educatives específiques?
- Hi ha alguna col·laboració entre el centre educatiu i serveis externs per donar suport a l'alumnat amb NESE?
- De quin tipus de professionals disposa el centre per atendre la diversitat?
- Saps si el professorat rep formació en matèria d’educació inclusiva?
- Els espais del centre educatiu són adequats?
- Consideres que la comunicació entre el centre educatiu i les famílies és fluïda?
- Quines millores creus que el centre educatiu podria fer per atendre l’alumnat amb NESE?
- Consideres que el menjador escolar és suficientment inclusiu?
- Les activitats extraescolars estan pensades per incloure a tot l'alumnat que hi ha al centre?
L'objectiu d'aquest debat és que pugueu compartir quines necessitats heu identificat des de l'AFA en relació amb l'àrea territorial on es troba el vostre centre educatiu.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb CLARA EDO
Bona tarda, sóc la Clara Edo de l'AFA Carlit. Opino que falta apropar més la realitat dels infants amb NESE al resta de famílies. Crec que l'èxit d'aquesta campanya cau en bona part en que tothom se la senti pròpia, no només de les famílies que ho tenim a casa. De tant en tant se senten veus que consideren els nostres infants com un problema, i que correm el risc que es produeixi un moviment contrari a la inclusió, que ens vegin com un "lastre". Tenim molt rebombori pel tema de les vetlladores, i tot i que és un problema greu, no hem de fer perdre el focu en que la sol·lució no són més vetlladores sinó un canvi en la manera d'enfocar la inclusió. Potser lligant-ho amb la campanya de preinscripció es podria buscar una acció que posi l'accent en la riquesa que suposa la diversitat dins de l'aula... Hauria de ser alguna cosa propera a la festa del 29/03, què opineu?
També volia dir que alguns centres que tenien la lona de la campanya l'han despenjat, en sabeu alguna cosa? gràcies!
Estic d'acord que per canviar de paradigma s'ha de trobar altres expectatives, més enllà de la lluita per la manca de recursos cronificada. El poc que s'ha avançat col·lectivament , quant a sensibilització, ha estat per interpel·lar la resta de famílies en la inclusió, però no s'ha posat sempre el focus en la riquesa de la diversitat sinó en la injustícia i vulneració de drets dels infants, no menys important igualment. S'ha de persistir en la lluita a curt termini pels recursos i a mig termini, sensibilitzant sobre la diversitat com un actiu i no hauria de recaure només en el pes les famílies afectades. Altres col·lectius com la PAH o el Sind Llogateres s'han eixamplat cap altres paradigmes. Això sí, ho han tingut més fàcil perquè són lluites socialment més compartides i no tan diversificades com a tipologia d'afectació. Un hàndicap a la preinscrip, per una campanya, són els interess individuals sovint massa presents. Calen campanyes d'impacte que interpel.lin TOTES les famílies
Carregant els comentaris ...