#JoTambéHiVullAnar
Campanya per reclamar una educació pública inclusiva
Educació inclusiva i necessitats territorials
Les necessitats quant a educació pública i inclusió de l'alumnat amb NESE són diverses i varien segons l'àrea territorial, d'acord amb factors com ara la naturalesa dels centres educatius, el context socioeconòmic, la dotació de recursos educatius, les polítiques locals d’inclusió o la formació del personal docent, entre d'altres.
Us proposem algunes preguntes per inspirar-vos a avaluar aquestes necessitats:
- Saps si el centre educatiu té protocols per avaluar les necessitats educatives específiques?
- Hi ha alguna col·laboració entre el centre educatiu i serveis externs per donar suport a l'alumnat amb NESE?
- De quin tipus de professionals disposa el centre per atendre la diversitat?
- Saps si el professorat rep formació en matèria d’educació inclusiva?
- Els espais del centre educatiu són adequats?
- Consideres que la comunicació entre el centre educatiu i les famílies és fluïda?
- Quines millores creus que el centre educatiu podria fer per atendre l’alumnat amb NESE?
- Consideres que el menjador escolar és suficientment inclusiu?
- Les activitats extraescolars estan pensades per incloure a tot l'alumnat que hi ha al centre?
L'objectiu d'aquest debat és que pugueu compartir quines necessitats heu identificat des de l'AFA en relació amb l'àrea territorial on es troba el vostre centre educatiu.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Buen dia, mi nombre es Silvia Maisonave y pertenezco a la comisión de diversidad funcional de la AFA de la Escuela Xirinacs en Barcelona.
Como comisión, y teniendo en cuenta todo el contexto en general, y las preguntas aqui expuestas para reflexionar, creemos que estamos en una escuela, bastante cosnciente de la diversidad, y que el equipo directivo de implica mucho con las familias NESE.
Los grandes retos a los que nos enfrentamos como AFA son:
1- El "espai de migdia"
La falta de formación de los monitores, y que sea un servicio fuera de horario escolar genera un lugar con bastantes falencias en este tema.
2- Sensibilización de las familias
Nos resulta bastante difícil generar una gran convocatoria a las actividades y charlas formativas por parte de las familias no NESE.
3- Formación a las AFA
Nos agradaría mucho tener formaciones concretas como por ejemplo como hacer celebraciones y actividades inclusivas. Creo que las AFA's necestan tambien estar bien formadas.
Carregant els comentaris ...