#JoTambéHiVullAnar
Campanya per reclamar una educació pública inclusiva
Canvis a "Educació inclusiva i necessitats territorials"
Títol (Català)
- +Educació inclusiva i necessitats territorials
Descripció (Català)
-
+
Les necessitats quant a educació pública i inclusió de l'alumnat amb NESE són diverses i varien segons l'àrea territorial, d'acord amb factors com ara la naturalesa dels centres educatius, el context socioeconòmic, la dotació de recursos educatius, les polítiques locals d’inclusió o la formació del personal docent, entre d'altres.
Us proposem algunes preguntes per tal d'avaluar aquestes necessitats:
- Quins protocols se segueixen per a l'avaluació de les necessitats educatives especials?
- Hi ha una col·laboració entre el centre educatiu i serveis externs per donar suport a l'alumnat amb NESE?
- Quina formació rep el professorat en matèria d’educació inclusiva?
- Com s’adapta el currículum per atendre la diversitat d’alumnes amb NESE?
- Els espais del centre educatiu són adequats?
- Hi ha programes de mediació o suport emocional per atendre possibles situacions de discriminació o aïllament de l’alumnat amb NESE?
- Com s'implica a les famílies en l’atenció educativa de l’alumnat amb NESE?
- Hi ha canals de comunicació fluids entre el centre educatiu i les famílies?
- S'han identificat àrees de millora en l'atenció inclusiva per part del centre educatiu?
Instruccions per participar (Català)
-
+
L'objectiu d'aquest debat és que pugueu compartir quines necessitats heu identificat des de l'AFA en relació amb l'àrea territorial on es troba el vostre centre educatiu.